HomeMijn geld beherenWat als ik bij homebanking 3x een foute code ingeef?

Wat als ik bij homebanking 3x een foute code ingeef?

Kan ik mijn bankkaart nog gebruiken in de winkel als ik drie keer de verkeerde code ingaf op mijn pc-banking? (Murielle, 46 jaar)

Uw bankkaart is zo geprogrammeerd dat ze automatisch blokkeert na drie opeenvolgende foutieve pincodes . Hoe u ze deblokkeert, hangt af van waar of hoe u de foute codes ingaf.

Bij het gebruik van pc-banking

Hebt u voor uw pc-banking drie keer een foute pincode ingegeven? Dan kunt u nadien wel nog met uw kaart betalen in de winkel. Want als u uw pincode nog kent, kunt u uw kaart opnieuw activeren door in de winkel een betaling uit te voeren of door aan een geldautomaat uw geheime code te wijzigen of geld af te halen. 

Aan een geldautomaat of in een winkel

Is uw kaart geblokkeerd omdat u 3 keer een foute pincode invoerde in een winkel? Neem dan onmiddellijk contact op met uw bank . Zij zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk weer met uw kaart aan de slag kunt:

  • Als u uw pincode nog kent, kan uw bank uw kaart deblokkeren. U kunt ze dan verder gebruiken met uw oude code.
  • Als u uw pincode vergeten bent, moet u een nieuwe code aan uw bank vragen. Via de post krijgt u dan een nieuwe PIN.

Drie keer een foute PIN aan een geldautomaat? Dan wordt uw kaart ingeslikt, zodat ze niet in de verkeerde handen terechtkomt. Bel zo snel mogelijk naar Card Stop op het nummer 070 344 344. Beter voorkomen dan genezen!

Stel uw vraagBekijk alle vragen