HomeMijn geld beherenTom ontmoet Jean-Pierre, CEO van Record Bank: “Meer dan ooit staan wij dicht bij de behoeften van onze klanten.”

Tom ontmoet Jean-Pierre, CEO van Record Bank: “Meer dan ooit staan wij dicht bij de behoeften van onze klanten.”

Tom is journalist en klant bij Record Bank. Vandaag heeft hij een afspraak met Jean-Pierre Verbeken, CEO van Record Bank. De gelegenheid bij uitstek om terug te blikken op het afgelopen jaar en om onze lezers het beste te wensen voor het nieuwe jaar.

Dag Jean-Pierre, hoe gaat het met u sinds vorig jaar?

Wel, Tom, het einde van het jaar was wat meer bewogen dan tijdens ons eerste gesprek.

Inderdaad, ik kan me voorstellen dat dat één van onze onderwerpen is?

Dat zal niet het voornaamste onderwerp zijn, Tom. De intentie tot integratie van Record Bank binnen ING is een proces van lange adem. Het zal nog enkele maanden duren voor we er meer over kunnen zeggen. Nee, vandaag wilde ik u vooral zien om mijn beste wensen aan onze bloglezers over te brengen. En ook om onze klanten te bedanken voor hun vertrouwen en sympathiebetuigingen. Ze moeten weten dat we een bank blijven die dicht bij hun behoeften staat. En dat willen we de volgende maanden bewijzen.

Wat gebeurt er de komende maanden juist?

Zoals altijd zal het hoogtepunt voor veel van onze lezers begin dit jaar bij twee belangrijke salons liggen: het Autosalon en Batibouw. Twee momenten waarop veel gezinnen in België een lening afsluiten om hun dromen te realiseren. En zoals gewoonlijk staan onze agenten klaar om hun projecten samen met hen te bekijken en hen te helpen om ze waar te maken.

Dus Record Bank blijft zijn klanten volop centraal stellen?

Ja, zeker. Vorig jaar hebben we acties gelanceerd die aan de behoeften van onze klanten beantwoorden. Denk maar aan de ‘Get This Car’ app. Daarmee kunnen ze snel hun maandelijkse aflossingen berekenen om de auto van hun dromen te kopen. Het Autosalon is voor hen meestal het moment om met hun dealer te onderhandelen en hun dromen waar te maken. Waarom zouden wij er dan niet zijn om hen op die belangrijke levensmomenten te begeleiden?

En wat gebeurt er later in het jaar?

Zoals ik zei, zijn er op het vlak van de intentie tot integratie op dit ogenblik nog geen nieuwe ontwikkelingen. We zullen niet nalaten er in alle transparantie met onze klanten over te communiceren en dat in lijn met onze waarden: eenvoudig, zonder pretentie en in klare taal. Intussen lopen onze activiteiten verder. Onze agenten staan paraat om de vragen van onze klanten te beantwoorden. Of het nu gaat om geld lenen, spaargeld beleggen of hun pensioen voorbereiden. En dat geldt ook voor zelfstandigen en zaakvoerders van kleine ondernemingen, die ook deel uitmaken van de grote Record-familie.

En wat wenst u de klanten van Record Bank voor 2017?

Na het bewogen jaar dat 2016 voor iedereen was, kunnen we allemaal een flinke dosis positiviteit gebruiken in het nieuwe jaar. Dus hoe cliché het ook mag klinken: ik wens iedereen een goede gezondheid. En bovenal het allerbeste in de projecten waarmee ze bezig zijn, op persoonlijk én professioneel vlak.