HomeMijn geld beherenTom ontmoet Frederic, klant bij Record Bank sinds 2014

Tom ontmoet Frederic, klant bij Record Bank sinds 2014

Tom is journalist en klant bij Record Bank. Hij wil met klanten en medewerkers van de bank spreken. Het is zijn bedoeling om een portrettenreeks te maken die u meer over hen vertelt. Voor de eerste aflevering heeft Tom een afspraak met Frederic, 42 jaar, en klant bij Record Bank sinds 2014.

Frederic

Dag Frederic. Stelt u zich eens voor aan onze lezers.

Dag Tom. Om het simpel te houden: ik woon in Brussel en werk als zelfstandige in de internetsector. Eigenlijk ben ik copywriter en specialist in inhoudsstrategie. Ik help mijn klanten bij het kiezen van de inhoud voor hun website of blog. Ik schrijf die teksten ook of toch een deel ervan.

Hoe hebt u Record Bank leren kennen?

Een vriend van mij werkt er. Ik had de naam al gehoord. En enkele affiches gezien. Maar als iemand uw aandacht erop vestigt, gaat u er meer op letten. Ik was van plan van bank te veranderen. Ik had vier voorwaarden voor ogen. Ik wilde een gratis zichtrekening, de mogelijkheid om aan pc-banking te doen, een app voor mijn smartphone en een agentschap dicht bij mij. Ik heb de site van Record Bank bezocht en gezien dat zij aan die vier voorwaarden beantwoordde.

En een keer beslist, was het makkelijk om een rekening te openen?

Heel makkelijk! Ik heb op de knop ‘word klant’ geklikt en het online formulier ingevuld. Daarna kreeg ik heel snel een bevestigingsmail. Ik werd uitgenodigd om naar een agentschap naar keuze te gaan om alles af te ronden. Ik moest alleen mijn identiteitskaart meebrengen. Dat is een wettelijke verplichting. Enkele dagen later kreeg ik de geheime codes van mijn Maestro- en Visa-kaart. De kaarten zelf ontving ik een of twee dagen later. Daarna moest ik alleen nog geld op mijn rekening zetten. En kon ik beginnen met mijn bankzaken.

Bent u tevreden met uw keuze?

Eerlijk gezegd, ja. Hun pc-banking is heel gebruiksvriendelijk. Het is eenvoudig en ik vind onmiddellijk wat ik zoek. Maar ik gebruik nog liever de smartphone app. Die is heel handig. Zodra ik eraan denk, doe ik een overschrijving. Ik moet niet meer wachten tot ik thuis ben of mijn kaartlezer heb. Bovendien is het ook makkelijk dat mijn agentschap heel dichtbij is.

Gaat u dikwijls naar uw agentschap?

Nee, niet zo veel. Ik wilde vooral een agentschap om een echt aanspreekpunt te hebben in geval van problemen. Of voor kleine verrichtingen. Of nog om mijn Maestro-kaart te activeren voor betalingen buiten Europa. Telkens als ik ernaar toe ga, verloopt alles heel vlot. Ik moet zelden wachten. De service is snel en efficiënt. Eigenlijk ben ik er zo tevreden over dat ik erop aangedrongen heb om de rekening van een sportclub – die ik samen met twee vrienden opricht – bij Record Bank te openen.

Zo tevreden?

Ja natuurlijk! Ook voor vzw’s is de zichtrekening bij Record Bank gratis. Weet u hoeveel andere banken daarvoor vragen? Eerst wilden mijn vrienden naar een andere bank gaan. Maar het was ongelooflijk moeilijk om er een rekening te openen. Bovendien gingen onze formulieren verloren! Toen we door hadden dat we terug vanaf nul moesten beginnen, heb ik hen gezegd dat het bij Record Bank allemaal een stuk eenvoudiger en sneller gaat. En ik kreeg gelijk: in één week was alles geregeld! Mijn Record-bankier stelde me trouwens voor om twee aparte pc-banking abonnementen te nemen. Zo worden mijn privé- en professionele rekeningen niet vermengd.

Hartelijk dank om al mijn vragen te beantwoorden. Mag ik u nog één ding vragen?

Zeker.

Beveelt u Record Bank aan aan uw vrienden?

Zo veel spreken we niet over de keuze van een bank. Maar als het onderwerp ter sprake komt – meestal op het einde van het jaar als de mensen hun kostenafrekening krijgen en erover klagen – raad ik hen Record Bank aan.

Lees ook: