HomeMijn geld beherenHans, Productmanager: “Onze zichtrekening is eenvoudig en volledig.”

Hans, Productmanager: “Onze zichtrekening is eenvoudig en volledig.”

Tom is journalist en klant bij Record Bank. Hij spreekt met klanten en medewerkers van de bank om een portrettenreeks te maken, die u meer over ons vertelt. Vandaag heeft hij een afspraak met Hans, dé specialist van de zichtrekening bij Record Bank.

Hans, dé specialist van de zichtrekening bij Record Bank

Dag Hans, stelt u zich eens voor aan onze lezer?

Dag Tom. Om het simpel te houden: ik woon in Antwerpen en werk bij Record Bank sinds 2005. Ik ben Productmanager ‘Accounts’. Dat betekent dat ik me bezighoud met het beheer van onze verschillende bankrekeningen. En de gratis zichtrekening is er één van.

En waarom is die zichtrekening gratis?

Dat is een onmiddellijk gevolg van onze waarden. We willen onze klanten iets eenvoudigs en zonder pretentie aanbieden. En daarbovenop gratis. Tussen haakjes: we waren een van de eerste banken met een gratis zichtrekening.

Oké, maar dat moet de bank toch geld kosten?

Ja, natuurlijk. Het dagelijks beheer van de rekeningen houdt kosten in voor ons. Voor alle banken trouwens. Daarom vragen de meeste banken er – soms veel – geld voor. Maar wij vinden dat we dat gratis moeten aanbieden. Naast de zichtrekening hebben veel klanten een spaarrekening, beleggen ze hun geld bij ons of sluiten ze een krediet bij ons af. Waarom zouden we hen dan de zichtrekening niet gratis aanbieden om hen te bedanken? En trouwens in de huidige economische context is dat een besparing die onze klanten echt wel waarderen.

De zichtrekening is gratis, maar toch heel volledig. Naast de bankkaarten krijgen de klanten ook gratis pc-banking, een Visa-kaart en een app voor smartphone…

Dat is maar logisch ook. Zodra een klant ons het dagelijks beheer van zijn budget toevertrouwt, is het normaal dat we hem een volledige oplossing aanbieden. We hebben trouwens ook een gemeenschappelijke rekening voor gezinnen. We proberen dus zo goed mogelijk aan de dagelijkse behoeften van onze klanten te beantwoorden. Bovendien is het makkelijk om een rekening bij ons te openen. Of de klant het nu via een agentschap of via de website doet, we hebben ervoor gezorgd dat de procedure zo eenvoudig mogelijk is.

En nu alles op punt staat, kunt u uitrusten?

Oh nee, zeker niet. We willen continu onze manier van werken verbeteren. En doordat de reglementering voor banken almaar complexer wordt, zitten we niet zonder werk. We zijn altijd op zoek naar oplossingen die de wetgeving respecteren en die toch eenvoudig voor onze klanten blijven.

Dank u wel om mijn vragen te beantwoorden. Ik wens u nog een prettige werkdag!

Graag gedaan, Tom!

Lees ook: